آیا Threads می‌تواند قاتل توییتر باشد؟

1402/05/10 - نویسنده: زارع تک

مقدمه

Threads، برنامه جدید اینستاگرام است که ارتباطات رسانه‌های اجتماعی را متحول می‌کند و 5 ژوئیه 2023 منتشر شد. در این وبلاگ، پلتفرم جدید Threads، نحوۀ عملکرد، داستان ایجاد آن و تفاوتش با سایر پلتفرم‌ها مانند توییتر را بررسی خواهیم کرد.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • Twitter یا Threads
  • آیا Threads می تواند “قاتل توییتر” باشد؟
  • چگونه می‌توان در Threads حساب کاربری تشکیل داد؟
  • Threads در چه کشورهایی قابل دسترس است؟
  • کارآفرینان چگونه می‌توانند از برنامه Threads اینستاگرام استفاده کنند؟

 

Twitter یا Threads؟

Threads و Twitter، دو پلتفرم با اهداف و کاربری متفاوت هستند. Threads، برنامۀ توسعه یافته توسط اینستاگرام است که یک تجربه منحصر به فرد را به دوستان نزدیک ارائه می‌دهد. Threads با قابلیت اشتراک گذاری پست‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و پیام‌ها، انقلابی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر، توییتر (که اکنون توسط ایلان ماسک اداره می‌شود) به عنوان یک پلتفرم جهانی شناخته شده است که آزادی بیان در آن حرف اول را می‌زند و به گفت‌وگو بین افراد، مشاغل و شخصیت‌های عمومی در سراسر جهان می‌پردازد. همچنین توییتر به هشتگ‌ها متکی است و بخش مهمی از این پلتفرم را در بر می‌گیرد. هشتگ‌ها به کاربران امکان می‌دهند به راحتی پست‌های مرتبط با متن و موضوعات خاص را پیدا کنند و محتوای پرطرفدار را در یک مکان متمرکز شناسایی کنند. در مقابل، Threads هنوز قابلیت جست‌جو بر اساس هشتگ را ندارد. همچنین در حال حاضر دسترسی به آن فقط از طریق سیستم عامل  iOS و Android ممکن است. در ادامه تفاوت این دو پلتفرم را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: عوامل موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موثر بر کسب‌وکار

  • عملکرد:

توییتر: یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که در آن کاربران می‌توانند پیام‌های کوتاهی به نام توییت ارسال کنند، محتوا را به اشتراک بگذارند و با دیگران تعامل کنند.

Threads: به هر گفت‌و‌گو در این شبکه‌ اجتماعی Thread می‌گویند، یعنی امکان پست کردن یک Thread وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: تبلیغات استوری اینستاگرام

  • ساختار محتوا:

توییتر: توییت‌ها، پست‌های مستقلی هستند که محدود به 280 کاراکتر هستند. 

Threads‌: پیام‌های درون رشته‌ها در قالبی خطی به هم مرتبط می‌شوند و یک مکالمه ساختاریافته و متوالی محدود به ۵۰۰ کاراکتر ایجاد می‌کنند.

  • تعامل:

توییتر: کاربران می‌توانند از طریق لایک، ریتوییت و پاسخ دادن با توییت‌ها درگیر شوند. پاسخ‌ به توییت‌ها، پیام‌های جداگانه‌ای هستند و مکالمات به‌طور خودکار، به‌عنوان رشته‌ها ساختاربندی نمی‌شوند.

Threads‌: کاربران می‌توانند مستقیماً به پیام‌های خاصی پاسخ دهند و یک بحث به صورت ساختاریافته ایجاد کنند. همچنین مشارکت و مکالمات را تسهیل می‌کند. 

  • حریم خصوصی:

توییتر: کاربران می‌توانند مشخص کنند که حساب آن‌ها عمومی باشد یا خصوصی. هنگامی که یک توییت پست می‌شود، به طور کلی برای عموم قابل مشاهده است، مگر این‌که کاربر یک حساب خصوصی داشته باشد یا توییت را حذف کند.

Threads: در این پلتفرم نیز کاربران می‌توانند انتخاب کنند که حساب کاربری‌شان عمومی باشد یا خصوصی. همچنین هر موقع که بخواهند، می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی را تغییر دهند. 

  • سازماندهی:

توییتر: کاربران می‌توانند باتوجه به افرادی که دنبال کرده‌اند، توییت‌ها را دنبال کنند. همچنین امکان مشاهده هشتگ‌های خاص یا بررسی موضوعات پرطرفدار وجود دارد. سازمان‌دهی کلی بر اساس توییت‌های هر فرد و جدول زمانی کاربران است.

Threads: پیام‌های درون یک رشته به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی مکالمه را دنبال کرده و پیمایش کنند. 

  • ادغام چند رسانه‌ای

توییتر: کاربران می‌توانند تصاویر، ویدیوها، فایل‌های GIF و سایر محتوای چندرسانه‌ای را مستقیماً در توییت‌های خود قرار دهند.

Threads: مانند توییتر، افراد می‌توانند عناصر چندرسانه‌ای مانند تصاویر و ویدیوها را در thread خود بگنجانند.

 

 

 

آیا Threads می‌تواند “قاتل توییتر” باشد؟

Threads آخرین پلتفرمی است که در ماه‌های اخیر راه‌اندازی شده است، به این امید که توییتر را به عنوان اپلیکیشنی برای مکالمات عمومی و بلادرنگ از بین ببرد. همچنین ممکن است بیشترین شانس موفقیت را داشته باشد. بسیاری از کاربران توییتر از زمانی که ایلان ماسک در اواخر سال گذشته مدیریت این پلتفرم را به عهده گرفت، تمایل خود را برای جایگزینی ابراز کرده‌اند. مسائل فنی مکرر و تغییرات خط مشی برخی از کاربران، توییتر را در معرض خطر قرار داده است.

 متا امتیاز بزرگی نسبت به توییتر دارد و امیدوار است با این برنامه جدید، حداقل تعدادی بیش از 2 میلیارد کاربر فعال جهانی اینستاگرام را جذب کند! زاکربرگ در یکی از Threadهایی که منتشر کرد، گفت:«این کار کمی طول می‌کشد اما من فکر می کنم باید یک برنامه مکالمه عمومی با بیش از 1 میلیارد نفر وجود داشته باشد. توییتر این فرصت را داشته اما موفق نشده است. امیدواریم این کار را انجام دهیم.»

مقیاس و زیرساخت متا می‌تواند به نفع Threads باشد. در حالی که بسیاری از دیگر رقبای توییتر که در ماه‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند، از کاربران خواسته‌اند که به فهرست‌های انتظار بپیوندند یا دعوت‌نامه‌هایی برای ثبت‌نام دریافت کنند، Threads شروع به کار کرده و با رابط کاربری ساده، فضایی دوستانه به وجود آورده است. 

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، در ویدئویی خاطرنشان کرد که چالش پلتفرم‌های جدید رسانه‌های اجتماعی اغلب این است که کاربران را مجبور به ثبت نام نمی‌کند، بلکه اغلب آن‌ها را برای مدت طولانی منتظر نگه می‌دارند. به ویژه، متا باید برای جلوگیری از هرگونه آزار و اذیت و ادعاهای نادرست در Threads تلاش می‌کند، مسائلی که باعث شده بسیاری از کاربران در توییتر ناراحت شوند را در خود حل کند.

 راه اندازی پلتفرم جدید در شرایطی صورت می‌گیرد که متا از نوامبر گذشته بیش از 20000 کارمند خود را از جمله کارمندان تجربه کاربری، رفاه، سیاست‌ها و تجزیه و تحلیل ریسک را تعدیل کرد. همچنین همزمان با فرا رسیدن فصل تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024، برخی کارشناسان نسبت به موجی از اطلاعات نادرست هشدار می‌دهند. متا می‌گوید دستورالعمل‌های امنیتی مانند سایر برنامه‌هایش در Threads نیز اعمال می‌شود.

 

 

چگونه می‌توان در Threads حساب کاربری تشکیل داد؟

کاربران از طریق حساب‌های اینستاگرام خود می‌توانند ثبت‌نام کنند و نام کاربری، رمز عبور و نام حساب خود را یکسان نگه می‌دارند، اگرچه می‌توانند بیوگرافی خود را ویرایش کنند تا برای Threads متفاوت  باشد. کاربران همچنین می‌توانند لیست حساب‌هایی را که دنبال می‌کنند مستقیماً از اینستاگرام وارد کنند و راه‌اندازی و اجرای آن را در برنامه بسیار آسان می‌کند.

اما خروج از حساب کاربری Thread چندان آسان نیست. در حالی که کاربران می‌توانند به طور موقت پروفایل خود را از طریق تنظیمات در برنامه غیرفعال کنند، این شرکت در سیاست حفظ حریم خصوصی خود می‌گوید که «برنامه Threads شما فقط با حذف حساب اینستاگرام شما ممکن است.» به گفته اپ استور، برخی از کاربران درباره میزان داده‌هایی که Threads مانند اینستاگرام، می‌تواند درباره کاربران جمع‌آوری کند، از جمله مکان، مخاطبین، سابقه جست‌وجو، تاریخچه مرور، اطلاعات تماس و موارد دیگر، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

Threads در چه کشورهایی قابل دسترس است؟

به گفته این شرکت، Threads در 100 کشور و بیش از 30 زبان از طریق iOS و Android در دسترس است.

 

کارآفرینان چگونه می‌توانند از برنامه Threads اینستاگرام استفاده کنند؟

از Threads، اپلیکیشن اینستاگرام که برای گروه‌های دوستانه خصوصی و نزدیک طراحی شده است، برای ایجاد روابط قوی‌تر و برقراری روابط دوستانه با مشتریان خود استفاده کنید. به عنوان یک کارآفرین، استفاده از Threads فرصتی منحصر به فرد برای تعامل با مخاطبان خود به شیوه‌ای شخصی‌تر و تعاملی‌تر فراهم می‌کند که در نهایت تصویر برند شما را تقویت می‌کند و باعث رشد کسب‌وکار می‌شود.

 برنامه‌های نوآورانه‌ای مانند Threads به شما این امکان را می‌دهند که محتوای انحصاری، به‌روزرسانی‌های پشت صحنه و پیشنهادات ویژه را با گروهی منتخب از دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارید، ارتباطات عمیق‌تری را تقویت کنید و یک جامعه وفادار بسازید. با استفاده از Threads و سایر ابزارهای تجاری، می‌توانید تصویر برند خود را ارتقا دهید، روابط قوی تری ایجاد کنید و از قدرت ارتباطات صمیمی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: لینکدین یا فیس‌بوک؟ مسئله این است!

 

نتیجه‌گیری

Threads انقلابی در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و با آماری که در کمتر از یک هفته در جذب مخاطب به دست آورد، نشان داد که می‌تواند رقیبی جدی برای توییتر باشد. این برنامه به شما امکان می‌دهد با دوستان خود به روشی صمیمی‌تر و متمرکزتر ارتباط برقرار کنید. Threads به شما این فرصت را می‌دهد تا تجربیات، افکار و احساسات روزمره خود را با کسانی که برای شما مهم هستند به اشتراک بگذارید. مثل این است که شبکه اجتماعی خصوصی خود را در اینستاگرام داشته باشید. اگر کارآفرین هستید، Threads امکانات هیجان انگیزی را برای ارتباط با مخاطبان هدف در سطح عمیق‌تر و ایجاد روابط قوی‌تر ارائه می‌دهد. این فرصت باورنکردنی را برای بهبود تجربه اینستاگرام خود از دست ندهید.

نظر بدهید