استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ

1401/11/19 - نویسنده: زارع تک

مقدمه

ایمیل مارکتینگ توسط هزاران کسب‌وکار، در هر اندازه در سراسر جهان قابل استفاده است. ایمیل مارکتینگ در حال حاضر تا حدودی از ارسال نامه‌های انبوه فاصله گرفته و به جای آن رضایت، تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی تمرکز دارد. در طولانی مدت، اگر استراتژی ایمیل مارکتینگ به خوبی طراحی شده باشد، نه تنها باعث فروش می‌شود بلکه به ایجاد جامعه‌ای در اطراف برند شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ و کاربردهای آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • ایمیل مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی قابل استفاده است؟
  • استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ
  • در چه مواقعی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

 

ایمیل مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی قابل استفاده است؟

کسب‌وکارهایی که از مشتریان خود اطلاعاتی دارند و در یک بانک اطلاعاتی آن‌ها را نگه‌ داشته‌اند و می‌خواهند تعامل خود را با مخاطبان حفظ کنند و CTR بیشتری دریافت کنند؛ از روش ایمیل مارکتینگ استفاده می‌‎کنند. همچنین کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپی که برای تبلیغات و تعامل با مخاطبان خود بودجه کافی ندارند، می‌توانند از این روش استفاده کرده و به مخاطب هدف خود برسند. پیشنهاد ما به چنین افرادی این است که در شروع کار از روش ارسال ایمیل انبوه استفاده نکنند و از خود سرور ایمیل و جیمیل اسفاده نمایند، اما برای کسب‌وکارهای بزرگ و  آنلاین، استفاده از پنل ارسال ایمیل مناسب‌تر است زیرا از لحاظ هزینه و زمان‌بندی به سود آن‌ها است. فراموش نکنید ایمیل مارکتینگ یک روش برای عموم مشاغل است که باید با روش مناسب آن برای کسب‌وکار انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: کاربردی‌ترین نکات برای افزایش نرخ کلیک سایت

 

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ

  • تشکیل لیست ایمیل:

این استراتژی به شما کمک می‌کند که یک لیست جامع و کامل از ایمیل مخاطبان داشته باشید تا بتوانید به صورت هدفمند و هوشمند از ایمیل مارکتینگ، بهترین خروجی را بگیرید و همچنین سودی برای مخاطبانتان داشته باشید.

  • ریتارگتینگ:

ریتارگتینگ از استراتژی‌های مهم ایمیل مارکتینگ است که هدف آن جذب مجدد کاربرانی است که مدتی از محصولات و یا خدمات استفاده نکردند و یا سبد خریدشان را نیمه تمام رها کردند که در این صورت لازم است آن‌ها برای تکمیل خریدشان دوباره به سایت بازگردند.

بیشتر بخوانید :  ریتارگتینگ چیست؟

  • کمپین‌های تبلیغاتی:

یکی دیگر از استراتژی‌های مهم این است که می‌توان باتوجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی کمپین‌های خاصی را برنامه ریزی و تدوین کرد و در آخر با ایمیل آن را برای مخاطبان هدف ارسال کرد.

  • ریتنشن مارکتینگ:

ریتنشن مارکتینگ به حفظ مشتریان قدیمی کمک می‌کند تا برای خرید دوباره ترغیب شوند که این کار با ایمیل مارکتینگ امکان‌پذیر است. 

  • خبرنامه:

عده‌ای از افراد برای به‌دست آوردن محتوای کاربردی و جدید در خبرنامه عضو می‌شوند. در خبرنامه می‌توانید محتواهای جذاب و کاربردی، بخشی از بلاگ سایتتان یا اطلاع رسانی را به صورت منظم و مداوم ارسال کنید.

از ایمیل مارکتینگ در چه مواقعی استفاده کنیم؟

کسب‌وکارها به دلایل مختلفی از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند اما در برخی موارد استفاده از ایمیل مارکتینگ بسیار به چشم می‌خورد و نتایج خوبی به همراه دارد که در ادامه با این موارد آشنا خواهید شد. 

  • پیام خوشامدگویی به کاربران جدید الورود:

یکی از ساده ترین راه‌های استفاده از ایمیل مارکتینگ هنگامی است که کاربر جدیدی در سایت یا خبرنامه شما عضو می‌شود و ایمیل تحت عنوان خوشامدگویی ارسال می‌شود و در ادامه می‌توانید اطلاعات دیگری مانند اطلاعات ورود، دسترسی به بخش‌های خاص سایت و یا راه ارتباطی را به ایمیل کاربر ارسال کنید.

  • ارسال خبرنامه ایمیلی:

خبرنامه ایمیلی شامل ایمیل‌هایی است که شامل انواع محتواهای تصویری، متنی، ویدئویی و … می‌شود. خبرنامه ایمیلی این امکان را به شما می‌دهد تا ارتباطاتتان را با مخاطبانتان قوی‌تر کرده و در نهایت بتوانید آن را حفظ کنید. 

  • اطلاع رسانی کمپین‌های تبلیغاتی و تخفیفات ویژه:

معمولا بیشتر کسب‌وکارها برای مدت زمان مشخصی تخفیفات و کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را در نظر می‌گیرند که برای اطلاع از آخرین فرصت، استفاده از آن را به مشتریان خود از طریق ایمیل اطلاع رسانی می‌کنند.

  • ارسال رسید، فاکتور و جزئیات خرید:

یکی از کاربردهای ایمیل مارکتینگ زمانی است که مشتری خریدی از شما کرده و شما می‌توانید رسید، فاکتور یا حتی اطلاعات خرید را برای مشتری به صورت لینک به ایمیلشان ارسال نمایید تا دانلود کنند. اگر تمایل دارید حرفه‌ای عمل کنید، می‌توانید پیشنهادات جدید یا مرتبط با خریدشان را نیز به ایمیلشان ارسال نمایید.

  • اطلاع رسانی رویدادهای خاص:

ممکن است بخواهید رویداد خاصی مثل همایش یا وبینار مربوط به کسب‌وکارتان برگزار کنید، در این صورت به‌راحتی می‌توانید از طریق ایمیل به مخاطبان هدف خود این رویداد را اطلاع رسانی کنید و آن‌ها را برای این مراسم دعوت کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، تلاش کردیم استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ و کاربردهای آن را به شما معرفی کنیم که به شما کمک می‌کند تا به صورت دائم با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط داشته باشید و جدیدترین اخبار و محتوای کاربردی و جذاب را برای آن‌ها ارسال کنید و پیشنهادات جذاب و وسوسه انگیز ارائه کنید. اگر از این سیستم ارزان و مقرون به صرفه استفاده کنید می‌‎توانید خروجی خوبی به دست آورید. برای استفاده از آن، نرم‌افزارها و پلتفرم‌های مختلفی نیز وجود دارند که هر کدام قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهند و می‌توانید در آن کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ خود را به‌ صورت اصولی و حرفه‌ای، اجرا کنید. همچنین قابلیت مدیریت مشتریان نیز وجود دارد و داده‌های مفیدی به شما ارائه می‌دهد.  در این مقاله تلاش کردیم شما صاحبان کسب وکار را با این ابزار بازاریابی آشنا کنیم تا در صورت لزوم برای معرفی کسب وکار خود از آن استفاده کنید. برای استفاده درست و اصولی از استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ، می‌توانید با کارشناسان زارع تک در ارتباط باشید.

نظر بدهید