افزایش فروش با تبلیغات بنری

تبلیغات بنری
1401/07/28 - نویسنده: مهلا صمیمی

مقدمه

شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام جست‌و‌جو در وب، تبلیغی را دیده‌اید و روی آن کلیک کرده‌اید. ممکن است چنین تبلیغی چشم‌نواز و جذاب بوده باشد و شما را ترغیب کرده تا روی آن کلیک کنید، به چنین تبلیغی که از نوع تبلیغات آنلاین و گرافیکی است، تبلیغ بنری می‌گویند. جالب است بدانید نخستین بار در سال 1994 کاربران با کلیک بر روی یک تصویر، به صفحۀ دیگری منتقل شدند، در سال 1994 رخ داد! این تبلیغ نخستین تبلیغ بنری تاریخ بود با این مضمون: آیا تا به حال موس خود را این‌جا کلیک کرده‌اید؟ آن بنر بدون داشتن هیچ ویژگی خاصی، توانست افراد بسیاری را جذب کند و 44% نرخ کلیک داشت!

فهرست مطالب:

  • تبلیغات بنری (Banner Ads) چیست؟
  • چرا تبلیغات بنری اهمیت دارند؟
  • نکات طراحی تبلیغات بنری

 

تبلیغات بنری (Banner Ads) چیست؟

تبلیغات بنری یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود و درمیان شرکت‌ها از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار است. تصاویر متحرک و ثابتی که در فضای وب مشاهده می‌کنید و با کلیک بر روی آن‌ها به سایت دیگری منتقل می‌شوید، تبلیغات بنری نامیده می‌شوند و معمولاً شامل تصویر یک محصول، برند و گزینۀ (Call To Action | CTA) هستند. وب‌سایت‌ها که در آن‌ها تبلیغات بنری نمایش داده می‌شوند، بر اساس مخاطبان هدف و بازدید آن وب‌سایت انتخاب می‌شوند. یکی از بزرگترین شبکه‌های نمایش تبلیغات در جهان، گوگل است که حدود 90% کاربران را جذب می‌کند. 

 

چرا تبلیغات بنری اهمیت دارند؟

امروزه یکی از روش‌های جذب مشتری، تبلیغات بنری است و به همین دلیل اغلب کسب‌و‌کارها برای افزایش فروش و معرفی برندشان، از این روش استفاده می‌کنند. از سوی دیگر تبلیغات بنری به افزایش آگاهی از یک برند کمک می‌کند و خلاقیت را در بازاریابی آنلاین افزایش می‌دهد. همچنین خلاقیت در تبلیغات بنری سبب می‌شود مخاطبان ترغیب شوند و روی آن کلیک کنند که در نتیجه سبب افزایش جریان ترافیک سایت می‌شود.

برای طراحی بنر با بیشترین نرخ کلیک، باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • هنگام طراحی بنر تبلیغاتی از اندازه استاندارد استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بنرها در تبلیغات بنری می‌توانند در بخش‌های مختلفی قرار بگیرند مانند:  سایدبارهای کناری سایت، هدر سایت، بنرهای استیکی در موبایل، جایگاه‌های پایین سایت و… براساس پیشنهاد Google Adsense بهتر است بنرهایی تبلیغاتی را در سایزهای زیر طراحی کنید:

  • 728 × 90 پیکسل – (Leaderboard) یا تابلوی امتیاز
  • 300 × 600 پیکسل – نیم صفحه
  • 300 × 250 پیکسل – مستطیل متوسط
  • 336 × 280 پیکسل – مستطیل بزرگ
  • محل مناسبی برای درج آگهی خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که سبب افزایش نرخ کلیک تبلیغات بنری می‌شود، انتخاب محل مناسب برای درج آگهی است. البته باید بودجۀ خود را نیز در نظر بگیرید، زیرا برای نمایش آگهی در بخش‌هایی که توجه بیشتری را جلب می‌کنند، هزینۀ بیشتری دارد. به‌طور کلی بالای صفحه و بخشی که نزدیک به تیتر است و بعد سپس ستون‌های کناری سایت بیشتر دیده می‌شوند و درج بنرهای تبلیغاتی در این بخش‌ها مفیدتر است. نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ‌گاه صفحۀ فرود را برای درج آگهی انتخاب نکنید زیرا کمترین بازخورد را دارد.

  • در طراحی اجزای بنر تعادل را رعایت کنید.

یکی از مؤلفه‌های افزایش کلیک در تبلیغات بنری رعایت تعادل در طراحی اجزا است و برای این‌که تبلیغات بنری موفقی داشته باشید باید سه نکته را رعایت کنید: 

  1.  در تبلیغ خود ارزش ایجاد کنید.
  2.  لوگوی خود را در جای مناسبی قرار دهید.
  3.  Call To Action ایجاد کنید.

حقیقت این است که مخاطبان تا زمانی که متوجه ارزش تبلیغ شما نشوند، به آن توجه نمی‌کنند؛ به همین دلیل ایجاد کردن ارزش در تبلیغ بنری از اهمیت زیادی برخوردار است. برای تبلیغ خود به‌گونه‌ای ارزش ایجاد کنید که مخاطب جذب شود، برای مثال از عباراتی چون «چهارده روز استفاده رایگان»، «50% تخفیف به مدت محدود» واز این قبیل جملات استفاده کنید تا مخاطب ترغیب شود روی تبلیغ کلیک کند. تبلیغ بنری را به‌گونه‌ای طراحی کنید که نخستین جمله پیام را به مخاطب منتقل کند.

هنگامی که می‌خواهید بنر تبلیغاتی طراحی کنید، لوگوی خود را در جای مناسبی قرار دهید تا نسبت به سایر اجزای تبلیغ برجسته‌تر باشد و در عین حال از جلوۀ جمله‌ای که ارزش ایجاد می‌کند، کاسته نشود.

Call To Action همان درخواست برای اقدام است و از مخاطب می‌خواهد تا روی بنر کلیک کند. عباراتی چون «این فرصت را از دست ندهید»، «همین الآن دوره را شروع کنید» و «برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید» نمونه‌هایی از CTA محسوب می‌شوند. این بخش معمولاً در پایان آگهی قرار می‌گیرد.

  • اهمیت انیمیشن‌ها را در تبلیغات بنری دست‌کم نگیرید.

در صورتی مخاطبان جذب بنر تبلیغاتی شما می‌شوند که ظاهر مناسبی داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، تصاویر پویا مانند انیمیشن‌ها نرخ کلیک بیشتری دارند و افراد بیشتری جذب می‌کنند. برای این‌که بنر شما تأثیر بیشتری داشته باشد، سعی کنید از انیمیشن‌هایی با مدت زمان حداکثر 15 ثانیه استفاده کنید. در چنین بنرهایی، بخش پایانی به Call To Action اختصاص دارد. اگر نمی‌خواهید از انیمیشن در بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید، یک المان پویا در بنر تبلیغاتی خود به کار ببرید تا همان مفهوم پویایی را در بر داشته باشد. 

  • از مناسبت‌ها در تبلیغات بنری استفاده کنید.

یکی از مواردی که سبب افزایش فروش می‌شود، استفاده از مناسبت‌ها برای تبلیغ محصول یا خدمات خود و تشویق مشتری برای خرید است. مناسبت‌هایی مانند یلدا، نوروز، سپندارمذگان، آغاز و پایان فصل‌ها و … فرصت مناسبی برای طراحی بنر تبلیغاتی جذاب است و نرخ کلیک را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

  • از اهمیت رنگ‌ها در طراحی بنر غافل نشوید.

رنگ‌ها معنی و مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل می‌کنند و شما با رعایت این نکته می‌توانید توجه مخاطبان را به‌طور چشمگیری افزایش دهید. برای انتخاب رنگ مناسب، باید مخاطب هدف را شناسایی کنید زیرا رنگ‌ها پیام‌های گوناگونی منتقل می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار شوند. فراموش نکنید استفاده درست از رنگ‌ها، نرخ کلیک و در نتیجه فروش شما را افزایش می‌دهد. 

نتیجه‌گیری

از آن‌جایی که روش‌های تبلیغاتی در اینترنتی بسیار گسترده است، باید روش مناسب کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید. پیش از این دربارۀ انواع تبلیغات در گوگل نیز نوشته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید. اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید و از تبلیغات بنری برای افزایش فروش استفاده کنید، می‌توانید از نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، استفاده کنید. فراموش نکنید تبلیغات بنری قدمت زیادی دارد و میان افراد مرسوم است و در صورتی که به درستی اجرا شود، نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. برای این‌که از تبلیغات بنری در راستای افزایش فروش و ارائۀ خدمات استفاده کنید، می‌توانید از کارشناسان ما در زارع‌تک کمک بگیرید. 

 

نظر بدهید