تبلیغات استوری اینستاگرام

1402/01/15 - نویسنده: زارع تک

مقدمه

امروزه استوری اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌شود. طبق گزارش اینستاگرام، 500 میلیون حساب کاربری در اینستاگرام که از استوری آن استفاده می‌کنند، صاحبان کسب‌وکار هستند که یک سوم از پر بازدیدترین استوری‌ها را دارند. در ادامه به آشنایی با تبلیغات استوری اینستاگرام و چگونگی اجرای آن برای کسب‌وکار خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • تبلیغات استوری اینستاگرام چیست؟
  • مزایای استوری نسبت به پست 
  • در طراحی استوری تبلیغاتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟
  • چرا استوری تبلیغاتی برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

 

تبلیغات استوری اینستاگرام چیست؟

تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغاتی هستند که می‌توانید در قالب استوری آن را اجرا کنید. به طور کلی، استوری‌های اینستاگرام، عکس‌ها یا ویدئوهایی در سایز مخصوص استوری با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل هستند که به مدت 24 ساعت برای مخاطبان قابل مشاهده‌اند و جدا از محتوای موجود و پروفایل اینستاگرام شما منتشر می‌شوند. معمولاً در اینستاگرام پیج‌هایی که در میان مردم محبوب هستند و یا فالورهای بالایی دارند، کسب‌وکارهای مختلف دیگران را در استوری‌های پیج خود تبلیغ می‎کنند و موجب افزایش مخاطب برای آن‌ها می‌شود. تبلیغات در استوری‌های اینستاگرام بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است بنابراین سعی کنید برای تبلیغات از شیوه‌های خلاقانه‌ای استفاده کنید و از فعالیت خود سود ببرید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

 

مزایای استوری نسبت به پست

عده‌ای از افراد برا این باورند که پست نسبت به استوری ماندگاری بیشتری دارد اما این باور صحیح نیست زیرا استوری و پست هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند. برای انتخاب بهتر، در ادامه به یک‌سری از مزایای استوری نسبت پست اشاره می‌کنیم:

  • قرار دادن لینک

از مهم‌ترین امکانات استوری، امکان قرار دادن لینک است. شما می‌توانید هر لینکی را در محتوای تصویری خود قرار دهید. در صورتی که در پست، قرار دادن لینک فقط در کپشن امکان‌پذیر است و باعث می‌شود مخاطب کپشن را نخواند و یا بدون توجه به لینک، آن را رد کند؛ بنابراین قرار دادن لینک، دسترسی سریعتر و راحت‌تر را برای مشتری فراهم می‌کند.

  • بازدید بالا

به دلیل جذابیت و امکانات بیشتر استوری، مخاطبان بیشتری از استوری‌ها بازدید می‌کنند و هنگامی که تبلیغ در استوری پیج قرار بگیرد، تعامل و ارتباط با مخاطبان افزایش می‌یابد اما تبلیغ در پست‌های اینستاگرامی به دلیل وجود انبوهی از پست منتشر شده، به اندازه کافی بازدید و تعامل نخواهد داشت.

  • هزینه کمتر

هنگامی که تبلیغی را پست نمایید، به ازای تعداد روزهایی که تبلیغ بر روی پیج اینستاگرام می‌ماند، هزینه پرداخت می‌شود در صورتی که برای تبلیغ در استوری حداقل هزینه 24 ساعت را پرداخت خواهید کرد. به همین دلیل هزینه تبلیغ در استوری کمتر از تبلیغ در پست است و صاحبان کسب‌وکار، تبلیغ در استوری را انتخاب می‌کنند.

  • ابعاد بزرگتر

بزرگتر بودن ابعاد استوری، یکی از عوامل مؤثر تبلیغ در استوری است. به طوری که بستر بیشتری برای نوشتن متن، تصویر و دیگر امکانات را دارد. در واقع این امکان باعث می‌شود بازدید بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای شبکه‌های اجتماعی

 

در طراحی استوری تبلیغاتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • به سرعت نمایش استوری توجه کنید.

در گزارش فیسبوک گفته شده است که استوری‌ها با سرعت خیلی بالا نمایش داده می‌شود. مدت زمان نمایش محتوای استوری اینستاگرام، یک شبانه‌روز است و باتوجه به زمان کوتاه استوری، فقط چند ثانیه وقت دارید که مخاطب را جذب کنید.

  • از موشن گرافیک در استوری تبلیغاتی استفاده کنید.

به گزارش فیسبوک، تبلیغاتی که از موشن گرافیک استفاده می‌کنند عملکرد بهتری دارند. در تبلیغات با استفاده از موشن گرافیک می‌توانید توجه مخاطبان خود را جلب کنید و مفهوم را هرچه سریعتر به مخاطب برسانید.

  • از کال تو اکشن به صورت سنجیده استفاده کنید.

کال تو اکشن یکی از استراتژی‌های مهم بازاریابی است که با استفاده از آن می‌توانید مخاطب را به کاری که بعد از دیدن استوری انتظار دارید انجام دهد، ترغیب کنید اما در صورت استفاده نادرست از آن در استوری تبلیغاتی، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت پس هشیار باشید.

  • در تبلیغات از صدا استفاده کنید.

بیشتر استوری‌ها با صدا دیده می‌شوند. بنابراین برای افزایش جذابیت استوری تبلیغاتی، از صدا استفاده کنید. سعی کنید از صدا برای جلب توجه بیشتر مخاطب به روش جدید استفاده کنید.

  • از متن استفاده کنید.

برای تأکید بیشتر بر مفهوم، از متن در استوری تبلیغاتی استفاده کنید. به طور کلی نوشتن متن در کنار صوت، جلوه‌های بصری، قابلیت‌ها و امکانات جدید اینستاگرام، تأثیرگذاری را افزایش می‌دهد و همچنین برای یک‌سری از مخاطبان از جمله افراد کم‌شنوا بهترین روش است زیرا می‌توانند توسط متن، مفهوم و پیام محتوای شما را رمزگشایی کنند.

 

چرا استوری تبلیغاتی برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

یکی از روش‌های مؤثر برای ارتباط با مخاطبان جدید و معرفی برند، کسب‌وکار و محصولات، تبلیغات استوری اینستاگرامی است. در واقع استوری تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهد تا با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کرده و پیام و مفهوم موردنظر خود را به مخاطبینی که به طور فعال در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند برسانید. استوری تبلیغاتی یک بخش مهم از استراتژی بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و با استفاده از روش‌های خلاقانه آن، می‌توانید تعامل و پاسخ دریافت کنید و در نتیجه بهره‌وری و سوددهی در کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ویروسی چیست؟

 

نتیجه‌گیری

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که دارای امکانات و قابلیت‌هایی است که توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. بنابراین کسب‌وکارهای مختلف در تلاش هستند محصولات و خدمات خود را در این شبکه اجتماعی عرضه کنند و تبلیغات یکی از راه‌هایی است که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند برای معرفی برند، کسب‌وکار و محصولات خود در این شبکه اجتماعی استفاده کنند. یکی از روش‌های تبلیغ در اینستاگرام، استوری تبلیغاتی است که یکی از پرکاربردترین و به صرفه‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. متخصصان ما در تیم زارع‌تک بهترین استراتژی‌ها را به شما ارائه می‌دهد تا به فروش مورد نظرتان دست یابید.

نظر بدهید