چگونه یک پست در اینستاگرام وایرال می‌شود؟

1402/11/23 - نویسنده: زارع تک

وقتی محتوای ویدیویی تولید می‌کنید، یکی از بهترین اتفاقاتی که می‌تواند برای آن بیفتد؛ وایرال شدن آن است. در واقع هنگامی که یک ویدیو وایرال می‌شود می‌تواند اهداف بازاریابی را به ثمر برساند و آن را بسیار موفق‌تر از آنچه بود، کند. وایرال شدن محتوا در شبکه‌های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، افراد جدیدی را وارد کانال‌های محتوای شما می‌کند.

اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که چند بازدید سبب می‌شود یک محتوا وایرال شود؟ چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید محتوای شما شانس بالایی برای وایرال شدن دارد؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ پرسش‌های خود را بیابید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • چگونه یک پست در اینستاگرام وایرال می‌شود؟
  • چه عواملی باعث وایرال شدن یک محتوا می‌شود؟
  • وقتی محتوای شما در اینستاگرام وایرال می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟
  • معایب وایرال شدن محتوا

 

چگونه یک پست در اینستاگرام وایرال می‌شود؟

شما نمی‌توانید تضمین کنید که ویدیوهایتان وایرال می‌شوند. واقعیت این است که آیا مخاطب هدف شما، محتوای ویدیویی را انتخاب می‌کند یا نه و این‌که آیا آن را به اندازه کافی سرگرم کننده می‌داند که با الگوریتم پلتفرم رسانه‌های اجتماعی هماهنگ باشد و  محبوبیت آن را افزایش دهد؟

برای این‌که وایرال شدن محتوای خود را تضمین کنید، کافی‌ست چند نکته کلیدی و استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی را دنبال کنید تا محتوای خود را بیشتر در معرض وایرال شدن قرار دهید. این موارد عبارتند از:

  • مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که آن‌ها به دنبال چه هستند. اگر مخاطب هدف خود را کاملاً درک کنید، اولین قطعه از محتوای ویدیویی که منتشر می‌کنید برای آن‌ها سرگرم کننده و جذاب خواهد بود. این باعث می‌شود که آن‌ها چندین بار ویدیو را مشاهده کرده و به اشتراک بگذارند که در نتیجه به شما کمک می‌کند تعداد بازدیدهای اولیه مورد نیاز برای ویروسی بودن را به‌دست آورید.

 

  • به روند ویدیوهای ویروسی رسانه‌های اجتماعی توجه کنید. اگر بتوانید این روندها را تقلید کنید، شانس بسیار بیشتری برای وایرال شدن پیدا خواهید کرد.
  • در عین حال، مطمئن شوید که صدای برند منحصر به فردی را انتخاب کرده‌اید و از آن استفاده می‌کنید که رقبای شما نتوانند ارائه دهند. هر چه صدای برند شما خاص‌تر باشد، احتمال اینکه محتوای شما از رقبا متمایز شود بیشتر خواهد بود.

 

  • به طور مداوم از تجزیه و تحلیل داده‌ها و ابزارهای حسابرسی برای تجزیه و تحلیل پست‌های خود استفاده کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد و با مخاطب هدف ارتباط برقرار می‌کند. به این ترتیب می‌توانید از تجارب موفق پیشین خود استفاده کنید و از تکرار اشتباهات خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ویروسی چیست؟ | اصول بازاریابی ویروسی موفق

 

چه عواملی باعث وایرال شدن یک ویدیو می‌شود؟ 

به طور کلی، چند عامل کلیدی به تعیین وایرال شدن یا نشدن یک ویدیو کمک می کند که عبارتند از:

 

سرگرمی: به طور کلی، هرچه محتوایی سرگرم کننده‌تر باشد، تعداد بازدیدهای آن در کمترین زمان بیشتر می‌شود. این درست است حتی اگر محتوا برای اطلاع رسانی یا تبلیغات باشد.

 

به یاد ماندنی یا منحصر به فرد بودن: مردم می‌خواهند چیزهایی را ببینند که قبلاً ندیده‌اند. اگر محتوای شما بسیار شبیه به انواع محتوایی باشد که توسط سازندگان دیگر ارائه می‌شود، احتمال وایرال شدن آن کمتر خواهد بود.

 

اصالت: مردم می‌خواهند محتوای معتبر و «با اصالت» ببینند که به نظر نمی‌رسد توسط یک استودیوی بزرگ جمع‌آوری شده است. اگر بتوانید این احساس را تکرار کنید، احتمال وایرال شدن ویدیوی شما بیشتر از موارد دیگر خواهد بود.

به طور کلی ویدیوهایی که وایرال می‌شوند، این شباهت‌ها را دارند. با این حال، روند محبوبیت می‌تواند متفاوت باشد و با زمان تغییر کند. بنابراین باید به صحنه بازاریابی محتوای ویدیویی توجه زیادی داشته باشید تا روندها را انتخاب کنید و از آن‌ها برای حداکثر وایرال شدن، تقلید کنید.

 

 

وقتی محتوای شما در اینستاگرام وایرال می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از وایرال شدن در اینستاگرام، چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه به افزایش فالوورهای می‌انجامد و برند خود را در راس ذهن مخاطبان خود نگه می‌دارید؟ معمولاً محتوایی که وایرال می‌شود ممکن است تصادفی به نظر برسد، اما قطعاً برای آن وقت زیادی صرف شده است.

بیشتر بخوانید: عوامل موفق در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مؤثر بر کسب‌و‌کار

 

کسب درآمد حرف اول را می‌زند!

یکی از مواردی که در صورت وایرال شدن محتوا باید به آن توجه کنید، این است که وایرال شدن محتوا سبب افزایش درآمدتان شود، یعنی مطمئن شوید مردم به شما پول می‌دهند. در صورتی که کسب‌وکار شما ترافیک زیادی ایجاد کند، علاقه دارید از آن درآمد به دست آورید. خواه یک محصول ارائه دهید یا خدمات.

لینک‌های خود را بررسی کنید.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که بررسی کنید همه پیوندهای شما کار می‎کنند یا نه. به پیوندهای موجود در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود بروید. آیا آن‌ها کار می‌کنند؟ آیا شما را به جایی که باید می‌برند؟ اگر لینکی در بایو اینستاگرام خود دارید، مطمئن شوید که کار می‌کنند و همچنین مطمئن شوید که نحوه خرید سرویس، برنامه و محصول نیز مشخص است.

خودتان را معرفی کنید.

مورد سوم این است که خودتان را معرفی کنید. با این همه ترافیک، شما می‌خواهید به مردم محتوای بیشتری برای مصرف بدهید و بهترین محتوا این است که همه چیز درباره شما و کسب‌و‌کارتان را بدانند.   یک پست، ویدیو، ریلز و غیره در مورد اینکه چه کسی هستید و چه می‌کنید بنویسید. شما کاملا می‌توانید این را به پله ترقی خود تبدیل کنید. فقط مطمئن شوید که یک دعوت برای اقدام اضافه کنید.

ادامه دهید.

کار دیگری که باید انجام دهید، ادامه دادن است! گاهی بعضی از پست‌ها وایرال می‌شوند و بعد ناگهان تولید محتوا متوقف می‌شود زیرا افراد گمان می‌کنند زیاده‌روی کرده‌اند! به یاد داشته باشید، کاری که قبل از آن انجام می‌دادید کارساز بود پس به تولید محتوا و تبلیغ خود در شبکه‌های اجتماعی ادامه دهید.

 

محتوای ویرال شده خود را تغییر دهید.

آخرین مورد این است که چند هفته صبر کنید و سپس آن محتوا را دوباره هدف‌گذاری کنید. بدیهی است که محتوای ارزشمندی بوده، پس چه چیز دیگری می‌توانید با آن ایجاد کنید. اگر ریلز بود، آن را به یک ویدیوی یوتیوب تبدیل کنید. اگر یک پست رسانه اجتماعی بود، آن را به یک پست وبلاگ تبدیل کنید. امکانات بی پایان هستند، اما اجازه ندهید این محتوای ارزشمند از بین برود.

 

معایب وایرال شدن محتوا

  • اگر می‌خواهید دنبال‌کننده‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید، تولید محتوای ویروسی ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. در حالی که محتوای وایرالی ممکن است به تعامل و دسترسی شما کمک کند، ممکن است مشتریان وفاداری که به دنبال آن هستید را به شما ندهد.
  • محتوایی که وایرال می‌شود، معمولاً دلایلی دارد برای مثال ممکن است به کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط شود. معمولاً درباره موضوعاتی هستند که به طور گسترده مورد پسند قرار می‌گیرند و اغلب جنبه سرگرم‌کننده کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند. این محتوا می‌تواند مفید باشد زیرا می‌تواند تعداد زیادی بیننده را جذب کند و به طور بالقوه آگاهی را در مورد برند شما افزایش دهد. این نوع محتوا بسیار جذاب است و به راحتی می‌توان با آن درگیر شد اما در عین حال، احتمالاً آن چیزی نیست که معمولاً در مورد آن پست می‌کنید.
  • اگرچه محتوای وایرال شده ممکن است تعداد قابل توجهی بازدید یا تعامل را برای شما به ارمغان بیاورد، احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی یا تعداد فروش شما نخواهد داشت. بسیاری از کاربران فیسبوک یا اینستاگرام محتوای وایرال شده را مشاهده می‌کنند، آن را لایک می کنند و ادامه می‌دهند. این بدان معنی است که چنین افرادی احتمالاً به حساب شما نمی روند و شما را دنبال نمی‌کنند یا حتی برای خرید محصول یا خدمات شما به وب‌سایتتان مراجعه نمی‌کنند. پست‌های وایرال شده گاهی اوقات این توانایی را دارند که تعداد فالوورهای شما را افزایش دهند، اما در نهایت کار زیادی انجام نمی‌دهند. پست‌های ویروسی بیش از حد ارزیابی می‌شوند، بنابراین به جای آن محتوای جذاب بسازید!

 

نتیجه گیری

در پایان باید گفت عوامل زیادی می‌توانند باعث شوند که پست اینستاگرام شما وایرال شود که در این مقاله، ما به طور کامل به عوامل ویرال شدن پست و کارهایی که باید بعد از آن انجام دهید پرداختیم. در صورتی که می‌خواهید استراتژی تولیدمحتوای کسب‌و‌کار خود را دریافت کنید، می‌توانید از کارشناسان تولید محتوای زارع‌تک کمک بگیرید.

 

نظر بدهید