برترین روندهای ری‌برندینگ‌ در سال 2023

ری‌برندینگ‌ در سال 2023
1402/11/24 - نویسنده: زارع تک

ری‌برندینگ برای برخی از برندها به مثابۀ زنده ماندن در فضای آشفته کسب‌و‌کار بوده و برای دیگران پاسخی به محیط اجتماعی سیال بوده است. ری‌برندینگ در حال حاضر توسط بسیاری از مشاغل انجام می‌شود. به همین دلیل به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای بررسی کردن ری‌برندینگ‌ در سال 2023 است تا الهام بگیریم و بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم. در ادامه برخی از تغییراتی را که امشال شاهدش بودیم، ذکر می‌کنیم.

  • ملاقات با مشتریان در جایی که اکنون هستند.

ما می‌دانیم که تجربه مشتری قبلاً برای برندها اولویت اصلی بوده است؛ اما با تمام اتفاقاتی که امسال رخ داد، برخی از آن‌ها به روش‌های قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند. برای مثال، خرده‌فروشان و رستوران‌ها شروع به ارائه وانت یا تحویل درب منزل، خرید شخصی و قرارهای ویدیویی کردند. آن‌ها با توجه به خدمات استثنایی، به مشتریان که محصولات و خدمات آن‌ها را بدون توجه به هر اتفاقی می‌برد (یا نگه می‌دارد) در زندگی مشتریان تغییر نام دادند. برآورده ساختن نیازهای جدید و بی‌سابقه مشتریان در شرایط بحرانی یکی از بهترین روندهای ری‌برندینگ در سال 2023 است.

  • پایداری در محصولات، عامل مهمی است.

برندها در تلاش برای جذب مصرف‌کنندگان جوان‌تر با ذهنیت اولویت قرار دادن محیط زیست، در محصولات، خدمات و فرآیندهای خود پایداری ایجاد کرده‌اند (به یاد داشته باشید، برند چیزی بیش از یک لوگو است). پایداری یکی از برترین روندهای ری‌برندینگ‌ در سال 2023 است.

  • بازگرداندن اعتماد و شهرت کار دشوار اما بااهمیتی است.

به دلیل اطلاعات نادرست و گسترده در سال جاری، برندها تلاش می‌کنند شهرت خود را دوباره به دست بیاورند. شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر با انبوهی از بررسی‌ها و واکنش‌ها مواجه شده‌اند اما ویژگی‌هایی مانند برچسب‌گذاری را برای نشان دادن زمانی که اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرست هستند، اجرا کرده‌اند. البته باید به این نکته توجه کنید که تغییر نام تجاری با رویه‌ها و فرآیندهای جدید، لزوماً به معنای تسکین فوری نیست. ممکن است چندین ماه یا سال طول بکشد تا برندها این مقیاس زیان را جبران کنند اما اگر کسب‌وکارها بخواهند بقای خود را ادامه دهند، ضروری است.

  • برندها باید تغییر را بپذیرند. 

پذیرش تغییر برای برندها برای ماندن در بازار ضروری است. برندها باید بر روی سازگاری با محیط دیجیتال عصر جدید تمرکز کنند و آن‌ها را در کمپین‌های تبلیغاتی خود بگنجانند. گاهی زمان می‌برد تا سازمان‌ها با توجه به شرایط سنی کنونی، برندهای خود را تنظیم کنند. یک آینده‌پژوه و کارشناس برجسته نوآوری، جیم کارول، معتقد است که 10% از شرکت‌ها در دوره رکود از سال 2007 تا 2009 با سرمایه‌گذاری صریح در نوآوری در سطح جهانی زنده ماندند و شکوفا شدند. آن‌ها با وجود رکود اقتصادی از فناوری‌های نوظهور استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: طرح کسب‌وکار چیست و یک طرح کسب‌وکار موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • برندسازی موضوع مهمی است.

برندسازی بر استفاده از تصاویر بصری و رنگ‌های چشم نواز برای جلب توجه کاربران و تحریک حواس تاکید دارد. به عنوان یک برند، باید بتوانید پیام خود را با این عناصر ارسال کنید تا آن‌ها را تا حد امکان تحت تاثیر قرار دهید. این شامل رنگ‌های پر جنب و جوش، نمادهای چهره و فونت‌های برجسته و فانتزی برای حداکثر جذابیت است.

  • برندها باید هوشیار باشند.

گاهی اوقات زیاده‌روی در تبلیغات می‌تواند برای یک برند بد باشد. مطالعات نشان داده‌ است که هر زمان که برندها در رسانه‌های اجتماعی بیشتر حضور می‌یابند، میزان تعامل کاهش پیدا می‌کند. بنابراین باید برای تمرکز و عملکرد خوب روی چند پلتفرم رسانه اجتماعی منتخب که برای هدف قرار دادن پلتفرم‌هایی که مشتریان آینده شما در آن‌ها بیشتر فعال هستند، کار کنید. این رویکرد همچنین می‌گوید که به عنوان یک برند، باید به حوزه‌هایی که با آن‌ها راحت هستید اهمیت دهید چراکه سرمایه گذاری در آن‌ها منجر به موفقیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه طرح کسب‌و‌کار خود را تدوین کنیم؟

  • مردم عاشق خواندن نام‌‌های تجاری کوتاه هستند.

مردم عاشق خواندن نام‌های تجاری کوتاه هستند و تغییر نام تجاری می‌تواند این امر را محقق کند. روند فعلی استفاده از نام‌های تجاری تک کلمه‌ای است. بنابراین برندها روی استفاده متعادل از حروف و نمادها برای جلب توجه تمرکز می‌کنند. چندین ترفند برای جایگزینی حروف با نمادها وجود دارد. یک گزینه این است که شکل حرف و نماد باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد تا مخاطب بتواند به راحتی آن‌ها را بخواند و درک کند.

  • نام تجاری ماموریت اول است.

هر سازمانی یک مأموریت دارد و معمولاً نام تجاری باید منعکس کننده آن باشد. این اغلب مشخص می‌کند که چرا یک برند کار خاصی انجام می‌دهد. زمانی که سازمان‌ها متوجه می‌شوند که دارای یک مأموریت مهم و برخی ارزش‌های اصلی پنهان هستند که برندهای کنونی انجام نمی‌دهند، این کار باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب نام برند

  • انسانی کردن شخصیت برند اهمیت دارد.

عواملی در بسط برند شما نقش دارند البته باید به این نکته توجه داشت که تمام آن‌ها لوگو نیستند. آن‌ها عناصر برندسازی اضافی برای تقویت پیام برند شما هستند که به جلب توجه مخاطبان شما کمک می‌کنند. بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ از عوامل مختلفی ری‌برندینگ‌ در سال 2023 استفاده می‌کنند تا اثر مورد نیاز را در ذهن مخاطب ایجاد کنند.

  • استفاده از طنز راهگشا است.

بازاریابی و شوخ طبعی دست به دست هم می‌دهند. اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند پاسخ سریع مخاطبان را دریافت کند. اگر می‌خواهید در سطح شخصی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، باید به طور مؤثر طنز را در تبلیغات خود بگنجانید. ارتباط با یک برند مانند ارتباط با افراد با روحیه عالی است. شخصیت برند شما باید سرشار از ویژگی‌هایی باشد که آن را برجسته می‌کند.

نتیجه‌گیری ری‌برندینگ‌ در سال 2023 

ری‌برندینگ اعلام تعهد شرکت شما به رشد صعودی است. این به شما امکان می‌دهد نقطه تماس اولیه بین شما و مشتریانتان را اصلاح کنید. چه نام کسب‌وکار خود را تغییر دهید، چه لوگو را مجدداً طراحی کنید یا یک برند جدید بسازید، پس از مطالعه این راهنمای تغییر نام تجاری، آماده‌اید که بهترین استراتژی را برای حرکت به جلو در نظر بگیرید. متخصصین زارع تک در فرایند ری‌برندینگ همراه شما هستند و با ارائه بهترین استراتژی و برنامه کمک می‌کنند به موفقیت برسید.

 

نظر بدهید