رپورتاژ آگهی چیست؟ | تاثیر رپورتاژ در سئو سایت

1401/08/08 - نویسنده: فهیمه فیاض

مقدمه 

در دنیای اینترنت، با انواع تبلیغات و روش‌های تبلیغاتی محاصره شده‌ایم و همین امر باعث شده است که دست به تبلیغات‌ خلاقانه‌تر بزنیم چون مردم دیگراز تبلیغات‌ سنتی خسته شده‌اند. یکی ازروش‌های خلاقانه نوشتن مقاله یا همان رپورتاژ آگهی است.

در این مقاله خواهیم خواند:

  • رپورتاژ چیست؟
  • رپورتاژآگهی چیست و چگونه تهیه می‌شود؟
  • انواع رپورتاژ آگهی
  • رپورتاژ آگهی در مقالات و تاثیر آن بر سئو
  • نکات مهم قبل از سفارش رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ چیست؟

زمانی که شما به میزبان هزینه‌‌ای پرداخت می‌کنید و از او می‌خواهید که محصول شما را در قالب یک مقاله، متن خبری، ویدئو، پادکست صوتی و…. به طور غیر مستقیم و البته به دور از اغراق معرفی کند؛ در واقع شما برای رپورتاژ هزینه کرده‌اید. در تبلیغات رپورتاژ، محتوایی جذاب برای معرفی محصول و یا کسب‌ وکارشما تهیه می‌شود که در آن خواننده ابتدا جذب محتوای اصلی شده و سپس به طورغیرمستقیم متوجه معرفی شما می‌شود. در صورتی که رپورتاژ در قالب متن ومقاله نوشته شود، لینکی با عنوان «لینک معرفی» به سایت شما داده می‌شود و اغلب بین 2 تا 5 لینک است و بر سئوی شما اثر مثبت دارد.

 

رپورتاژآگهی چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

به فرایندی که مدیر یک کانال اجتماعی مثل سایت، اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و … برای معرفی محصول یا کسب‌وکاری دیگر دست به کار می‌شود وبا تهیه محتوایی کاملا صادقانه ودر عین حال مخاطب‌پسند، آن کسب‌وکار را معرفی می‌کند، رپورتاژآگهی گفته می‌شود. ابتدا باید کسی که وظیفه ی تهیه رپورتاژرا بر عهده دارد از پرسونای مخاطب محصول به طور کامل آگاه شود و در صورت تطابق با کانال اجتماعی خود، آن محصول و یا کسب‌وکار را معرفی کند. به طور مثال نمونه‌ای این روزها زیاد مشاهده می‌شود: فردی در ویدئوی خود در حال آرایش کردن است و به‌عنوان یک محتوا آموزشی مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما در بین تولید این ویدئو به معرفی محصولات آرایشی خاصی می‌پردازد. در نتیجه مخاطبان آن پیج که خواهان دنبال کردن انواع آرایش هستند به محصولات آرایشی معرفی شده نیز توجه می‌کنند. 

 

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی می‌‌تواند در فرمت‌های متفاوتی تهیه و تولید شود که بستگی به نوع کانال تبلیغاتی دارد.

  •  مقالات
  • فیلم
  • عکس
  • اینفوگرافیک
  • توییت‌های حمایت شده (توئیتر)
  • ریلز یا ویدئو در اینستاگرام
  • استوری اسنپ چت
  • استوری فیس‌بوک
  • ویدئوهای یوتیوب
  • پادکست
  • و …

 

رپورتاژ ویدیویی
یکی از انواع رپورتاژ آگهی معرفی محصول در ویدیو توسط میزبان است.

 

رپورتاژ آگهی در مقالات و تاثیر آن بر سئو

در رپورتاژ مقالات، نکته قابل توجه این است که سایت میزبان، متن یا مقاله‌ای مشابه مقالات دیگر تهیه می‌کند با این تفاوت که در متن آن به تجربه خود یا داستانی از محصول دیگری می‌پردازد. در واقع این متن باید شامل مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری باشد و تفاوتی با مقالات دیگر نداشته باشد. مزیت استفاده از این سبک رپورتاژآگهی، تأثیر بر سئو سایت شما است. قطعا سایت میزبانی که برای تبلیغات انتخاب کرده‌اید، سایت پر مخاطبی است و در گوگل جایگاهی خوبی دارد؛ از طرفی در متن رپورتاژ آگهی شما، لینک‌هایی به سایت شما داده می‌شود. همان‌طورکه می‌دانید در مبحث سئو، گرفتن لینک از یک سایت معتبر بر اعتبار سایت شما نیز اثر مثبت می‌گذارد مانند زمانی که فرد معتمدی محصولی را معرفی می‌کند ، محصولی را معرفی کند؛ شما راحت‌تر به آن محصول اعتماد می‌کنید ولی اگر همان محصول را غریبه‌ای به شما معرفی کند، اعتماد شما برای خرید آن محصول کمتر است.

 

نکات مهم قبل از سفارش رپورتاژ آگهی

اگر تا این‌جا با ما موافق هستید که رپورتاژ آگهی شیوه خوبی برای تبلیغات است، بهتر است قبل از استفاده نکاتی را در نظر بگیرید:

 

  • کانال مناسب برای رپورتاژ آگهی

ابتدا کانال مناسب با تبلیغات محصول خود را پیدا کنید و مطمئن شوید با توجه به محتوای شما این کانال برای شما مخاطب جذب خواهد کرد. به مثالی که در رابطه با محصولات آرایشی زدیم دقت کنید.

  • بررسی کانال انتخاب شده

کانال انتخابی خود را بررسی کنید تا از میزان موفقیت تبلیغات قبلی آن آگاه شوید و بتوانید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی در این کانال، برای شما بازدهی بهتر دارد. بررسی تبلیغات پیشین آن نیز از میزان مخاطب پسند بودن کانال شما را آگاه می‌کند.

  • تعیین بودجه تبلیغاتی

با توجه به کانال انتخابی و لیست قیمتی که برای رپورتاژ آگهی شما می‌دهند، در این مرحله با تعیین بودجه می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که نوع رپورتاژ شما چگونه باشد. با بررسی میزان بازگشت سرمایه خود نیز می‌توانید برای تبلیغات‌ خود در آینده بهتر تصمیم گیری کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم از مزایای رپورتاژ آگهی با شما صحبت کنیم. قطعاً در دورانی که تبلیغات به‌طور چشم‌گیری زیاد شده است، استفاده از یک شیوه‌ی هوشمندانه مانند رپورتاژ آگهی تاثیر به‌سزایی در کسب‌وکار شما خواهد داشت. مقاله را به‌طور کامل با شرایط خود بسنجید و از مزایای آن در دنیای دیجیتالی امروز استفاده کنید. در صورتی که این مقاله برای شما مناسب بود، ممنون می شویم نظرتان را در کامنت‌ها بنویسید.

نظر بدهید