بهینه سازی محتوا با هوش مصنوعی

1402/01/22 - نویسنده: زارع تک

مقدمه

گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را آزمایش و به‌روز می‌کند تا بهترین تجربۀ کاربران را پیدا کند. همان‌طور که گوگل در مستندات خود در «جست‌و‌جو چگونه کار می‌کند؟» توضیح داده است، این به معنای درک هدف جست‌وجوی کاربر و ارائه نتایج مرتبط، با کیفیت بالا و در دسترس بودن برای کاربران است. همانطور که تغییر چشم‌انداز جست‌وجو به اندازه کافی دشوار نیست، بازاریابان محتوا با محیطی که روز به روز در حال تغییر است، مواجه هستند. رقبا با ابزارها و پلتفرم‌هایی که دانش‌های هوشمندتر و هم‌زمان را ایجاد می‌کنند و حتی بر اساس رفتار مخاطب، موقعیت مکانی، بهینه سازی و شخصی سازی محتوا را در لحظه افزایش می‌دهند. در ادامه مقاله با مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید تا در سال جاری محتوای خود را پیدا کنید، مخاطبان هدف خود را درگیر کنید و آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید: معرفی الگوریتم‌های گوگل

  • اتوماسیون هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوا یکپارچه خواهد بود.

همان‌طور که رقابت بین محتواها شدید است، دانش سئو به عنوان یک منبع کلیدی اطلاعات، اهمیت پیدا می‌کند. ما بهینه سازی محتوا را برای افراد انجام می‌دهیم و نه برای موتورهای جست‌وجو؛ بنابراین بهتر است درک کاملی از آنچه افراد نیاز دارند و می‌خواهند، داشته باشیم. احتمالا در سال‌های آینده، با گسترش منابع، اتوماسیون تأثیر بیشتری در کمک به بهینه‌سازی محتوایی خواهد داشت.

  • ChatGPT

ChatGPT که توسط OpenAl توسعه یافته است، یک مدل قدرتمند تولید زبان است که از معماری GPT برای تولید متن واقعی شبیه به انسان استفاده می‌کند. معرفی ChatGPT باعث بحث‌های قابل توجه و زیادی از محتوا در وب شده است. با این فناوری، بازاریابان محتوا می‌توانند با ایجاد و ویرایش کارآمد محتوا، با کیفیت بالا، به برتری نسبت به رقبای خود دست یابند. در ایجاد عناوین برای پست‌های وبلاگ و همچنین کمپین‌های جامع هنگام هدف قرار دادن یک مخاطب خاص، کمک می‌کند. اما این نکته را به یاد داشته باشید که این فناوری باید برای تقویت خلاقیت انسان به جای جایگزینی کامل آن استفاده شود. سال‌های زیادی است که این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به بازاریابان محتوا و سئوکارها کمک می‌کند تا کارهای تکراری مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی را خودکار کند، اما این فقط بخش کوچکی از امکانات آن است.

  • محتواهای قبلی را بازنگری کنید.

با به‌روزرسانی محتواهای گوگل که در آگوست انجام شده ‌است، بخش قابل توجهی از محتوای غیر مفید و بی‌کیفیت را هدف قرار داده است. بنابراین زمان آن رسیده است که محتواهای خود را دوباره بازنگری کنید. برای این کار در ابتدا ببینید چه چیزهایی را در سایت می‌توانید اصلاح کنید. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی عناصر روی صفحه از جمله: عناوین صفحه، تگ‌های H1 و عوامل خارجی مانند: سرعت صفحه، تغییر مسیرها، و خطاهای 404 کمک کند که می‌توانند از استراتژی به‌روزرسانی محتوای شما پشتیبانی کنند. در ابتدا بر روی صفحات پر ترافیک و قابل مشاهده‌ترین صفحات خود تمرکز کنید، به عنوان مثال: از صفحاتی که از صفحات اصلی یا منوی اصلی لینک شده است، شروع کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چه محتوایی تأثیرگذار است؟

  • از مزیت‌های بهینه‌سازی محتوای متنی بر مکان استفاده کنید.

فرایند آب‌وهوا، رویدادهای محلی و تعطیلات، بر میزان نمایش محتوای شما در جست‌وجو تاثیر می‌گذارد و مزیت‌هایی را برای بهینه‌سازی مبتنی بر مکان دارد. هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند که این مزیت‌ها را شناسایی کنید و کلمات کلیدی موضوعی را در اندازه‌های مختلف ارزیابی کنید. بنابراین می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی و محتوایی‌تان را طوری برنامه‌ریزی کنید تا در زمان وقوع با افزایش تقاضا مواجه شوید و سود و بهره خود را به اندازه کافی ببرید.

  • محتواهای خود را با کلمات کلیدی محاوره‌ای و با حجم بالا بهینه کنید.

در جست‌وجوی کلمات کلیدی به دنبال اصطلاحات محاوره‌ای و پر طرفدار باشید. هشتگ‌های برتر به ایجاد آگاهی از موضوع و تعامل در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و فرصت‌های خوبی برای ارتقاء ارائه می‌دهند. همچنین کلمات کلیدی این فرصت را به شما می‌دهد تا محتوایی که تولید کرده‌اید، بازدید بیشتری داشته باشد. مهم است که از دانش سئو و داده‌های واقعی به درستی استفاده کنید. شما نباید آنچه که در ماه گذشته ترند بوده و در حال حاضر تاریخ انقضای آن تمام شده است، هدف قرار دهید. هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار هوشمند در این قسمت می‌تواند دائماً اسکن و تجزیه و تحلیل کند و توصیه‌هایی را برای ایجاد محتوای جدید ارسال کند.

  • نحوۀ بهینه‌سازی محتوا را بر اساس قصد و تجربه در نظر بگیرید.

بهترین محتوا بر اثر درک عمیق و معنادار از هدف مخاطب و در نتیجۀ جست‌وجو حاصل می‌شود. برای این‌که به چنین درک عمیق و معناداری برسیم، نیاز است به تعدادی پرسش، پاسخ دهیم که عبارتند از: 

  • آن‌ها با چه مشکلی مواجه شده بودند و چه نیازی داشته‌اند که باعث شد در دفعه اول محتوای شما را دنبال کنند؟ 
  • میزان جذابیت صفحه اصلی سایت برای مخاطب چقدر است؟
  • مشتریان بالقوه بعد از این که در نتایج جست‌وجو، با سایت شما روبه‌رو شوند، چه چیزی را می‌بینند؟ 
  • بعد از ورود به سایت چه حس و تجربه‌ای به دست می‌آورند؟

هنگامی که این اطمینان را حاصل کردید که محتواها در جهت معرفی مطلوب و مناسب محصول و خدمات، درست برنامه‌ریزی و طراحی شده‌اند، سپس می‌توانید تمرکزتان را بر روی فروش آن‌ها بگذارید.

نتیجه‌گیری

سئو و بازاریابی محتوا، فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید اما به یاد داشته باشید که آن‌ها وسیله‌ای برای رسیدن به هدف هستند. هدف مخاطب از جست‌وجویش و نیازهای مخاطب را در قلب هر محتوایی که ایجاد می‌کنید و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، حفظ کنید. تیم زارع‌تک با ارائه خدماتی چون بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

نظر بدهید